Alweer 3e week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Floris - WaarBenJij.nu Alweer 3e week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Floris - WaarBenJij.nu

Alweer 3e week

Door: Floris

Blijf op de hoogte en volg Floris

25 September 2007 | Nederland, Amsterdam

Beste mensen,

Even weer tijd voor een update! Ik ben inmiddels alweer bezig met de 3e week van mijn stage bij PwC en zit alweer bijna 3 weken op het eiland. De dagen vliegen hier echt om!
Door de week zit ik van 8 tot 5 op kantoor, met tusssen de middag een uur pause en in het weekend heerlijk in relax mode op het strand. Stage begint ook steeds leuker te worden. Waar het eerst een beetje vaag was allemaal heb ik nu wat meer duidelijkheid over mijn opdracht die ik de komende tijd moet uitvoeren. Het komt er op neer dat ik binnen een groupware software pakket (een platform voor samenwerkingstoepassingen) een applicatie moet bouwen waar de planning van iedere medewerker voor 5 weken op komt te staan. Dit software pakket wordt tevens gebruikt voor email, urenstaten, voortgangsmonitors, agenda etcetc. Je kan er in principe dus ook elke applicatie zelf mee maken die je wilt. Het pakket is van IBM en heet Lotus Notes, een veel gebruikt pakket bij veel bedrijven. (http://www-306.ibm.com/software/lotus/ voor de geinteresseerden ;) )
Verder beheer ik hier alles en help ik waar problemen zijn met soft-en hardware, oftewel de ene dag niks, de andere vanalles. Goed, genoeg over stage, er is hier immers veel meer leuks!

Eigenlijk gaan we bijna elke avond wel uit eten, het is praktisch net zo duur als zelf koken en je staat niet boven een dampend gasfornuis je het apezuur te zweten waarna je vervolgens ook nog mag afwassen. Ik heb welgeteld 1x zelf gekookt (waar ik 2x van kon eten) en er is 2x voor me gekookt (met een clubje bij ons thuis gegeten). Verder is woensdag sowieso soggy-dag, na het werk tussen 5 en 7 is er happy hour bij de soggy dollar bar, ofwel alle bier 1 dollar. Dit levert erg leuke momenten op, zo op een nuchtere maag uit het werk. Verder maandag en donderdag vaak rusdagen, wel even hapje eten met zn allen maar verder geen wilde nachten. Heb een externe harde schijf meegenomen van thuis vol met films, dus vaak s’ avonds nog even een filmpje kijken voor ik op 1 oor ga...
Het huis bevalt verder ook zeer goed, heb 2 erg relaxte huisgenoten aan Lynn en Appie. Soms in mn slaaphok wel wat warm (als er geen wind staat) maar het went ook wel eigenlijk. Ga van de week nog wel even een fan halen, toch wel lekker een beetje wind tijdens windstille nachten. Afgelopen week ook aardig wat regen gehad. Ten noordoosten van ons is tropical storm ‘ ingrid’ gepasseerd en daarvan hebben we toch een klain staartje onweersbuien meegekregen. Vooral in Philipsburg staan de straten direct blank, wat soms een erg mooi schouwspel oplevert als je dr hard door heen rijdt boze voetgangers enzo ;)). Je staat zomaar tot de helft van je banden in het water.
Verder ben ik vorige week dinsdag ook nog even in t casino geweest met groepje, niemend verder wat gewonnen. 10 dollar roulette was binnen 3 tellen weg en nog 10 dollar in een kast gegooid die verder ook niks gaf dus lang zijn we niet gebleven. T enige voordeel in die casino’s hier is dat het drinken gratis is, dus een paar whiskey en je hebt ‘t er alweer uit.

Afgelopen weekend had ik zaterdag een bbq bij de director van PwC thuis. Reden was het afscheid van Marijn die terug naar Nederland gaat en ter verwelkoming nog van Irma en mij en nog een nieuwe college die overigens niemand heeft gezien. Erg gezellige middag gehad en (niet geheel onbelangrijk) veel en lekker gegeten. ‘S avonds de verjaardag van Lynn geviert in de soggy en nog heel even in de bliss (club aan zee, zie vorige bericht).
Zondag voor Lynn haar birthday met zn allen naar Pinel gegaan. Pinel is een klein onbewoond eilandje ong. 5min. varen vanaf het franse deel van St. Maarten (noorden van het eiland, zie island map op mn fotosite). Het weer zat helaas niet de hele dag mee, maar desondanks veel verbrande lichamen en leuk dagje gehad. Het is overigens op het franse deel van het eiland echt net of je je in een deelstaatje van Frankrijk waant. Alles is echt net Frankrijk, tot de nummerplaten en borden langs de weg aan toe. Ook op Pinel zaten ze als echte fransen tussen de middag veel en uitgebreid te eten met wijn er bij etc. Erg grappig om te zien. Ook nog gesnorkeld en weer veel onderwater leven gezien; van kleine blauwe visjes tot een grote Maureen(?) aan toe. Ik heb hier foto’s van gemaakt met onderwater camera van iemand dus zodra ik die heb zet ik ze online.
‘S middags de laatste ferry(tje) terug gepakt om 5 uur en ‘s avonds nog met zn allen gegeten bij een erg lekker mexicaans restaurant ‘ Tequila’. Voldaan en met buikje vol om 11 uur braaf naar bed gegaan.

Heb op mn fotosite (http://s216.photobucket.com/albums/cc130/Floriz2007) weer wat foto’s geplaatst (17 tm 23 sep en BBQ happy bay), so have a look. Ik laat het eerst hier weer bij, tiet veur ‘n pafke!

Voor de leute die zat. naar Technootjes gaan; mach spass! Hoor de verhalen wel weer!
Thanks iedereen voor alle reacties, keep up the good work! ;)

Cheers! Floris

• 25 September 2007 - 14:59

BJ:

Vette verhalen, kan ik nog langs komen zo einde van het jaar ;-) Zoek nog een vakantiebestemming, voor einde van het jaar. Maar we gaan je wel missen zaterdag met die wortel!!

• 25 September 2007 - 15:26

Sytze:

Amigo klinkt weer heerlijk relaxt allemaal ;)

Enjoy!

Leuke foto's en verhalen! Heerlijk in de zon! Geniet ervan, have fun! :-D
    Kus

• 25 September 2007 - 19:16

Ingmar :

ben blij dat je je zo vermaakt hoop en drank en warmte goede combie nou veel plezier en wij gaan wel los hier en we denken aan je

• 25 September 2007 - 19:29

Maassie:

Hey dibbenoot, hopi bon allemaal. Best serieuze bizniz daar bij PwC. Dat je uitgerekend in relaxparadise echt eens je tanden in een J.O.B. kan zetten. Keep up the good work m8. Kom trouwens net uit Berlin. Watergate was dampend geil:P

I'm out like Janet Jacksons left nipple.

Ajeto, Maas

• 25 September 2007 - 19:43

Miekje:

Alleen even een knuffeltje, ben moe van werkoverleg vanavond, maar daardoor geniet ik destemeer van je lichte, luchtige en zonnige verhalen, tof! Wel jammer dat je d'r niet bij bent zaterdag, ik denk dat ik de typetjes maar voor mijn rekening probeer te nemen tegen de tijd dat het daar de tijd voor is ;) Dag laiverd, keep on going like you do... Kus

• 26 September 2007 - 04:56

Hiske:

Hej Floor, leuk die verhalen en foto's.. Zo lees je nog eens wat van elkaar. :) Jij komt zeker niet terug voor Gijs en Jorien? Ik zal de honeurs voor je waarnemen daar ;)

• 26 September 2007 - 08:34

Didi En Jan Albert:

Hartstikke leuk zo wat van je te horen en zien! We zijn wel een beetje jalours op dat mooie weer bij jou; hier wordt het nu herfstachtig en de temperatuur gaat naar beneden.We blijven je met belangstelling volgen en wensen je veel plezier!
    Groetjes en tot mails, Didi en Jan Albert

• 26 September 2007 - 16:10

Laura:

Yo! Klinkt wel geweldig daar allemaal! Zaterdag technootjes zonder Flow...we zullen uiteraard veel aan je denken en een dansje voor je maken!
    liefs, laura

• 02 Oktober 2007 - 21:53

Sanne:

Heey ik heb net je nieuwste verhaaltje gelezen. Ben weer helemaal bij dus. ;)
    Klinkt allemaal erruggg vet! Coole pics ook! Zekers die ene met je amnesia t-shirt. Haha. Zegt wel weer genoeg... :D
    Latersss

• 04 Oktober 2007 - 11:19

Margreeth:

Moi laif clowntje!

Heb je foto's bekeken en ik ben jaloers!!!
    Doe je goed daar!
    Mooie visjes ook, kan je die platte blauwe meenemen? Of mag je dat ook al niet meer meenemen in vliegtuig tegenwoordig?
    Geef die amerikanen maar even een fishslap van me!
    Hier alles super, heerlijk dansen, met gabbers praten! Arko's nipple heeft het zwaar te verduren gehad...maar daar verzin ik nog even iets op.
    En ow ja...ik ben jaloers...nog steeds en alweer! Ik wil ook nieuwe plekken ontdekken en lekker reizen!
    2 dagen terug in NL en je wilt er weer vandoor..same old! Hou je haaks aan dat blauwe visje en ik zie je wel weer! (juni volgend jaar ofzo!)

Dikke smakkerd op je bakkes!

• 05 Oktober 2007 - 08:07

Pien:

En, wat staat er komend weekend te gebeuren daar? Nog leuke plannen?
    Na het weekend maar weer even een update en nieuwe pics!
    Kus

• 06 Oktober 2007 - 22:34

Mirjam V.:

Hé Flow,
    Ik zie dat er nog een Mirjam aanwezig is dus zal maar even typen onder Mirjam V. Wens je heel veel plezier toe en geniet ervan!! We missen je hier wel hoor!
    Dikke kus

• 07 Oktober 2007 - 22:20

Floris:

thnx, geen id wie dat is.. msg deleted

• 23 Oktober 2007 - 11:11

Djemp:

He man,
    Ik heb de keuze tussen st maarten en curacau, ik kan op beide eilanden werken, ik wacht nog ff de secundaire arbeidsvoorwaarden af en maak dan een keuze
    Misschien dat je me dus nog gaat zien

Greetings,

Happy Djemp

• 24 Oktober 2007 - 15:17

Sxm2007:

hey Floris, ik ken jou niet maar via via is er wel een link. Mijn vriendin en ik komen volgende week naar sxm om daar te gaan verblijven in de sun tan villas o.i.d. we gaan er ook aan het werk. We hebben dus nog een weekje Groningen te gaan en dan is t op naar sxm.

anyways, wat ik je wilde vragen is ho ejij aan je auto bent gekomen? was dat makkelijk? ging het snel? de laatste keer dat ik op sxm zat was t binnen 2 dagen te regelen, maar vraag me af hoe dit nu is. En misschien heb je al vast wat tips waar te gaan kijken voor n barrel dat je van a naar b kan brengen daar op sxm.

Vroeger had j edaar zo'n garage euh Mexco geloof ik...was de naam toen... Maar ik weet niet of dat er nog zit...

Wellicht kun je iets laten weten?

kan via mail: 2007sxm@gmail.com

• 24 Oktober 2007 - 16:05

Anne:

Hey Floris,
    Wat een super verhalen :)
    Zit je in het Nederlandstalige of het Franstalige deel??
    Ik ben namelijk opzoek naar werk in het Franstalige deel!!
    Tips??? K hoor t graag!!
    Geniet er lekker van daar!!
    Groetjes.