Day 2 @ the office.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Floris - WaarBenJij.nu Day 2 @ the office.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Floris - WaarBenJij.nu

Day 2 @ the office..

Door: Floris

Blijf op de hoogte en volg Floris

11 September 2007 | Nederland, Amsterdam

Goedemorgen! (In jullie geval middag..)

Even een kleine update van de eerste dagen hier. Vandaag (=dinsdag) mijn 2e dag bij PwC. Afgelopen dagen erg veel nieuwe indrukken opgedaan en veel nieuwe mensen ontmoet, dus zal het enigsinds chronologisch proberen te houden ;)

Woensdag 5/9
Na een zware vlucht richting Miami met een tussenlanding op JFK (waar ik maarliefst 10uur mocht wachten) uiteindelijk om middernacht gearriveerd in het ' Howard Johnson Plaza hotel' Miami. Ik was meer dan 24 uur wakker en nou ben ik wel wat gewend, maar zo'n reis breekt je toch wel op. Ben dus gelijk mn king-size american bedje (3 persoons) in gedoken en sliep ook vrijwel direct.

Donderdag 6/9
Ik zou om 's morgens om 11:30 vliegen met American Airlines(AA) richting SXM, dus de wekker ging om 8 uur alweer af. Even douchen, ontbijten en hop in de shuttle bus richting vliegveld. Na wat zoeken tussen alle verschillende AA-balies en fat asses van allemaal amerikaansde toeristen uiteindelijk mn koffer gedropt en boarding pass opgehaald. Helemaal op schema gingen we rond 11:30 de lucht in om vervolgens zo'n 3,5 uur later weer te landen op SXM.
Bagage opgehaald en bij de uitgang stonden al 2 collega's mij op te wachten. (Merijn, 25 werkt hier nu een jaar & Irma, 20 ook stagiare bij PwC). Eenmaal in de auto meteen maar richting een ATM machine gereden zodat ik mijn huur+borg kon betalen en mijn sleutel kon krijgen. Ik woon dus in Cole Bay wat aan de andere kant van een berg ligt dan waar ik werk (Philipsburg). Kennis gemaakt met mijn huurbaas tevens huisgenoot (Bernard voor het gemak Appie, 28) en mijn koffers gedumpt om meteen maar even mee te gaan naar kantoor om daar ook even kennis te maken. Ik zit dus in Philipsburg, er werken hier ongeveer 25 mensen veel nederlanders of nl sprekenden en wat engels. Leuke plek en aardige collegas!
Daarna 's middags meteen maar even klein stukje stad verkend (front- en backstreet met alle shops en een stukje boulevard) en het thuisfront even gebeld.
's avonds met Merijn en Irma nog een hapje gegeten waarna ik toch wel behoorlijk begon in te kakken dus naar huis gegaan, koffers uitgepakt en ben gaan crashen. Voor ik ging slapen nog even kennis gemaakt met mn andere huisgenootje, Lynn(22?).

Vrijdag 7/9
Hopende dat ik vandaag een beetje uit kon slapen werd ik alweer om 6 uur wakker. Uitendelijk om 8 uur opgestaan en later die ochtend opgehaald door Merijn om nog even het een en ander te kopen en een auto te vinden die o zo hard nodig is. Uiteindelijk niet bij een normaal verhuurbedrijf uitgekomen, maar bij een garage waar Merijn zijn vriendin afgelopen jaar ook gehuurd (geleased) had. Vanaf vanmiddag ben ik dan ook de trotse bezitter van een heuse Hyundai Atoz ;)
Verder die middag voor het eerst richting strand gegaan en nog even lekker in het zonnetje gechilled met een lekker koud biertje. We zaten op een klein strandje bij het vliegveld, dus het 1 na het andere vliegtuig raasde over ons hoofd, waaronder een dikke KLM vlucht. Spectaculaire bedoeling, ze vliegen vlak over je heen en dat gaat gepaard met erg veel herrie en wind. Onbegrijpelijk dat dat gewoon kan hier maar wel erg tof om te zien. Eventueel op youtube wel te vinden, dan snap je wat ik bedoel ;)
S' avonds uit eten geweest met Merijn, Irma en een vriending van Merijn van het eiland, Petra(27) en daarna door om eens even het nachtleven te checken. 1st stop: ' Soggy dollar bar'. Nog geen 10 minuten binnen of er komt al een meid op ons af: ' jullie zijn nieuw hier toch? meekomen.' Dus gelijk kennis gemaakt met een grote club stagiares van zon 15 man die hier al wat weekjes zitten. Naar Soggy doorgegaan (begon al wel vet moe te worden maargoed..) naar een openlucht club 'Bliss', erg mooie club aan zee, alleen wel wat duurder. Uiteindelijk rond 3 uur thuis.

(poeh, ik merk dat dit best een lang verhaal gaat worden zo, even beetje ffwd)

Zaterdag 8/9
Zaterdag weer vrij vroeg wakker, maar ben verder gaan tukken in een heerlijke stoel in de wonkamer met ipodje op. 's middags naar een erg mooi strand gegaan (mullet bay) waar de hele club stagiares ook weer lag en collega's van het werk dus dat was erg gemutlich. s' avonds met een groepje stagiares uit eten gegaan bij 'Johnny B under the tree', een local met een grote bbq en klein keukentje under the tree voor 10 dollar een bord spare ribs met rijst en salade en 2 drankjes, niet gek dus. 'S avonds weer hetzelfde programma gedaan als de avond ervoor, Soggy's en Bliss.

Zondag 9/9
Vandaag voor t eerst heerlijk uitgeslapen, werd om 11:45 wakker en zou opgehaald worden door Merijn en Irma om 12:30. Goede timing dus. Met een grote club (wat oudere werkenden van het eiland +2 nieuwe stagiares) naar een afgelegen strandje gereden om daar te bbq-en. Volgens velen zou het 1 vd mooiste strandjes van het eiland zijn en ik moet zeggen dat het inderdaad super mooi was; palmboompjes, mooie baai en onderwater ook erg mooi met koraal en vissen.
Heel veel lekker eten later (iedereen had wat meegenomen) uiteindelijk in het donker (het is hier om 19:00uur donker) terug gelopen naar de auto, een aardige onderneming op smalle rots paadjes maar het is gelukt.
'S avond weinig meer gedaan en vroeg mn nest ingedoken aangezien werkdag nr. 1 voor de deur stond!

Maandag 10/9
Mn eerste werkdag gehad op kantoor bij PwC, ik kon gelukkig meerijden met Appie die ook in Philipsburg moest zijn dus dat scheelde weer. Ik heb hier een eigen werkplekkie tussen de serverkasten en airco's dus het is hier eerder koud dan warm. Heb me even eigen gemaakt met de systemen, software en programmatuur hier en voor ik het wist was het ook alweer 5 uur.
Ik heb verschillende beherende en onderhoudende taken hier wat betreft het netwerk, soft- en hardware. Tevens krijg ik over een tijdje ook een opdracht waar ik nu niet verder over uit zal wijden aangezien dat wel een erg jargon-verhaaltje wordt I suppose ;)
Maandag avond even BBQ supplies opgemaakt bij Marijn thuis samen met Petra, Irma, Ton(=collega)+Antoinette(zn vrouw) en nog een ander stel, Karin en Jean (een franse). Weer thuis gebracht door Merijn, maar zoals ik al zei kan ik vandaag mn auto ophalen dus dat scheelt.

Na wat kleine klusjes gedaan te hebben tussen het typen van dit verhaal door is het hier inmiddels 10:00 (ik ben begonnen om 08:00). Nu eerst maar even een sigaretje roken (10-15 dollar voor een slof, dan kijk je niet op 1 meer of minder ;) )
Foto's volgen spoedig, ben vandaag mn kabeltje vergeten dus dat doe ik morgen ff...
Leuke verhalen en reacties zijn welkom!

Grussen vanaf hier!
Floris

  • 11 September 2007 - 14:24

    Rutger:

    Krijg titt'n ik ben de eerste..nice
    Uiteindelijk zijn m'n spittingen ook trentsetters, een bende slang die je niet kent 'rappers' maar a la.
    Geen wilde verhalen, geen poeha. Waarschijnlijk omdat ik ut meeste ben vergeten maar je weet hoe het gaat; casual doch streetwise..Anywayz klinkt dope allemaal, ik gaat weer ff heerlijk scherp aan de stage.

    Amoi!!

  • 11 September 2007 - 14:34

    Hiske:

    Hej Floor,
    Leuk om te lezen! Hier is het bedtijd.. Dus werk ze vandaag en tot een volgende keer!
    liefs His

  • 11 September 2007 - 14:49

    Sietse:

    Klinkt erg nice allemaal, veel plezier daar en werkze. Spreek je snel weer!

    Laters.

  • 11 September 2007 - 15:12

    Pien:

    Haha, grappig bij jou en Hiske zijn de dag en nacht zo ongeveer omgedraaid!! Ik ben nu net vrij, 't is 17 uur geweest, dus even lekker naar het strand en BBQ zou wel leuk zijn... Maar helaas ik mag blij zijn als de 20 graden hier nog gehaald wordt en dat het droog is. Avond eten zal ik gewoon bij de Appie Heijn moeten halen!
    Jaloers?? Nee hoor, heus niet!
    Ajo!

  • 11 September 2007 - 15:29

    T & T:

    Leuk verhaal, Floor
    We zijn ook benieuwd naar de foto's later.
    Tot mails,
    T&T

  • 11 September 2007 - 15:33

    Louis:

    Een boel bbq², feestjes, stranden en leuke mensen. Een succesformule lijkt me zo! Njoy before you get used to it!

    Later!


  • 11 September 2007 - 15:53

    Gabriëlla:

    Hey Floris,

    Tof dat je het zo naar je zin hebt en wat een leuk reisverslagje!

    Hier alles ok, ben nog steeds mijn badkamer aan het verbouwen en vond Green & Blue een meesterlijk feest! Heb het echt te gek gehad daar; vette locatie, dikke muziek, leuke mensen enzoooo..
    Veur de rest nait veul soeps; veul warken!

    Liefs Gabriëlla

  • 11 September 2007 - 16:09

    Patrick:

    Jo floris! Lopen ze daar ook Sint Maarten?

  • 11 September 2007 - 16:14

    Floris:

    Ze hebben hier wel st. maarten dag, zal es uitproberen als het zover is ;)

    Ik kan trouwens smsen met mn nl nummer, die werkt gewoon! Zo af en toe ik die sim er ff in om te kijken of ik wat ontvangen heb..

    cheerio!

  • 11 September 2007 - 17:53

    Miekje:

    Allo Flo, nou hee, ben je zo ver weg, weet ik meer van waar en hoe en met wie je wat doet, dan dat je hier bent ;) Best leuk.. Wat een verhaal al weer in een paar dagen he.. De tijd zal wel snel gaan. Beetje BBQ-en enzovoort, daar heb ik afgelopen weekend van gedroomd terwijl ik in weer een wind over de kwelder fietste op Schier.. Maar niet temin ook zeer fijn, met een Chocolademelkje met slagroom en Rum uit de wind aan het strand.. Bijkomen van het festivalgebeuren en voorbereidend op het najaar, jezus, wat is het alweer herftig hiero :(
    Nahja, genoeg geluld, blij dat je berichten zo positief zijn :) Tot snel met een knuffeltje d'r bei !

  • 11 September 2007 - 17:54

    Vlugge Japie:

    allememaggies wat een avonturen daar zeg, pas wel op voor die verd@%*@#$%!@#*%!@%&de clown & acrobaat he!

    Hatseflats oleeee!!!

  • 11 September 2007 - 21:41

    Michiel:

    He Floris,

    Leuk om te horen dat alles lekker gaat daar!!..Zo te lezen gaat alles prima met je; mooie omgeving, leuke collega's en komt het allemaal wel goed met je werk!!
    Mis je al wel hiero!!

    Nah ja, op deze manier kletsen we die maanden ook wel vol hehehe!!

    Hier gaat alles ook wel lekker..we houden je ook wel daarover op de hoogte ;)

    greets Michiel


  • 12 September 2007 - 12:44

    Marije:

    Fijn dat mijn iPod je een beetje rust brengt. Michiel en ik gaan jouw apparatuur vrijdag aan het werk zetten. Nu maar hopen dat mijn buren het ook leuk vinden ;)

    Kus!

  • 12 September 2007 - 18:16

    Jasper:

    Hey, leuk dat je goed bent aangekomen. Zo te lezen heb je een boel leuke collega's. Doe je een beetje rustig aan met de auto. Hij geeft niet mee meestal.

    Groetjes

  • 12 September 2007 - 21:48

    Pepijn :

    'Nu eerst maar even een sigaretje roken (10-15 dollar voor een slof, dan kijk je niet op 1 meer of minder Wink )'

    Volgens mij deed je dat op SMS ook niet......;-)

  • 12 September 2007 - 21:55

    Ingmar:

    tof dat je het naar je zin hebt en ja mooi is het daar he maar we missen je wel hoor hier is zo rustig op een after

  • 13 September 2007 - 17:22

    Laura & Sytze:

    waarom ben je weggegaan man, het is hier veeeeeeeeeeeeel leuker. en de zon schijnt hier ook man, tis 30 graden en we gaan nu naar een gratis (incl drank en toebehoren) 4daags festival met Vath, Karotte, Hawtin Villaloco en ik had ook een gig voor jou geregeld op de mainstage (25000 man) maar ja..... meneer moest weer naar zo'n saai eiland. Nou we gaan nu weg (syce hier: de busreis ernaar toe beloofd veel goeds man; 80% chica's)
    nou doeg schatje xxx

  • 13 September 2007 - 17:47

    Floris:

    Hehe, grapjas ;)

  • 13 September 2007 - 19:14

    Marcel:

    Hey brur,
    Volgens mij ga jij t daar wel naar je zin krijgen. Geniet ervan!

    Grtz Marcel


  • 16 September 2007 - 14:16

    Lange:

    kutzooi wil t wel lezen maar ben te van de kaart de letters vliegen over mn scherm spaccccccccccccccccccccce!!!!!
    probeer t weer als ik nuchter ben

  • 16 September 2007 - 15:38

    Djemp:

    Tof man, net terug uit Ibiza, ikke eerst bijkomen, maar klinkt als een bruisend leven wat je meemaakt met de zomer tegemoet te gaan, geniet, maar wel braaf je stage doen natuurlijk, chill

  • 17 September 2007 - 04:58

    Suus:


    Zon, strand, koud bier..klinkt best goed joh zo'n stage. Zou bijna weer gaan studeren..
    Tof dat alles daar zo tof is enne geniet er nog maar even van want je borrel staat hier al op je te wachten,hehe..en wij trouwens ook!! Tot die tijd houden wij de bank en je mixer warm en missen we jou, want t is wel even wennen; zo'n feestje zonder Floortje!
    Tot snel en heeeel veel plezier daar, maar niet TE veel natuurlijk want je moet wel weer gewoon terugkomen ;)

    Liefs Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Van 6 september t/m 15 februari 2008 zal ik gaan stage lopen bij PricewaterhouseCoopers op St. Maarten. 28 februari vlieg ik terug naar NL.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 23930

Voorgaande reizen:

05 September 2007 - 06 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: